Nee, dat wil je niet. Bilge-alarm toen we bezig waren aan te leggen, met weinig ankerketting uit en op de kopse kant van een kleine kade. Eric checkt eea en het lekt aan de achterkant van de waterpomp, en best veel. Stond al 10 cm water in de bilge, en ook water onder het motorblok.
Dus gebeld naar ContractYachtService in Lefkas, zij hebben vorige maand de 1000-uur-beurt gedaan.
Inmiddels wil Zuid-Afrikaanse boot weg, maar vlg hun ligt ons anker over het hunne. Met motor geen probleem, wij zouden dan eerst ons anker ophalen, en daarna hun plek innemen. Maar nu kunnen we niet varen, zonder koeling van de motor.
En dan komt er ook nog een kleine ferry binnen met een kapitein die boos gebaart dat we daar weg moeten.
Ook nog n Fransman die binnenkwam en over onze ankerketting voer terwijl we zonder motor lagen…
Het is weer feest dus! 😜
Gelukkig komt Panos van yacht service redelijk snel met de auto.
Blijkt dat inderdaad de waterpomp lekte. Panos.heeft ‘m helemaal uit elkaar gehaald. Is de afdichting prima op orde. Dus waar het nu aan ligt…..
Met veel vet zet hij het weer in elkaar, maar voor hoelang dat houd…..
En 2 uur later liggen wij op de plek van de Zuid-Afrikanen, net voordat de volgende ferry binnenkomt
(Op de foto zie je de bovenste helft van de trap naar binnen omhooggeklapt, zodat ze bij de motor kunnen)
Testing